Mała firma - Jak znaleźć i dotrzeć do grupy docelowej w sieci?
Obecność w internecie ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy, która chce dotrzeć do nowych odbiorców. Pozycjonowanie, media społecznościowe i płatne reklamy to trzy potężne możliwości, aby Twoje produkty lub usługi dotarły do większej liczby klientów. Ale kiedy zaczynasz jako właściciel firmy, rozszerzenie zasięgu cyfrowego może wydawać się przytłaczające. Od czego zacząć?
Miej pewne ogólne założenia dotyczące grupy docelowej
Kiedy po raz pierwszy tworzysz obecność cyfrową, zacznij od skupienia się na kilku szerokich, łatwych do zidentyfikowania kategoriach rynku docelowego. Twój zespół może zacząć od określenia segmentacji demograficznej dla Twojej osobowości klienta. Musi ona zawierać jego wiek, płeć i dochód. Możesz dodać segmentację geograficzną, jeśli zamierzasz prowadzić marketing tylko w określonej lokalizacji. Wraz z ogólnymi informacjami o osobowości klienta, będziesz chciał także odpowiedzieć na następujące pytanie: Moja firma pomaga ludziom, którzy mają jakieś problemy lub czegoś poszukują. Innymi słowy, jakie wyzwanie rozwiązuje Twój biznes? Zrozumienie problemów klientów może pomóc w stworzeniu lepszej narracji o tym, kim są, co pomoże skutecznie ukierunkować strategie cyfrowe.
Przeanalizuj odbiorców docelowych konkurencji
Podczas znajdowania odbiorców online ważne jest, aby nie dać się przytłoczyć zbyt szerokim rozszerzaniem sieci. Jest bardziej niż prawdopodobne, że Twój produkt lub usługa istnieje już w pewnym stopniu na rynku. Zobacz więc, co robią Twoi konkurenci, aby uzyskać inspirację do własnej strategii cyfrowej. Na przykład, jeśli widzisz, że większość Twoich konkurentów tworzy reklamy dla YouTube, może to oznaczać, że YouTube okazał się skuteczną strategią w Twojej branży.
Wdrażaj strategie SEO lub płatne kampanie reklamowe, aby pokazać się szerszemu gronu odbiorców
Gdy już będziesz mieć pewność co do swojej grupy docelowej, nadszedł czas, aby wykorzystać SEO, aby zwiększyć ranking swojej witryny i zacząć przyciągać ruch z wyszukiwarek. Na początek załóż oficjalną witrynę firmy. Upewnij się, że strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO i wyszukiwarek: obejmuje to między innymi zoptymalizowane obrazy, elastyczne strony i szybki czas ładowania. Następnie utwórz bezpłatny profil Google Moja Firma, aby mieć pewność, że możesz przechwytywać ruch z wyszukiwarki i map Google. Jest to szczególnie przydatne w przypadku ruchu pieszego – na przykład jeśli masz restaurację, Google Moja Firma może zapewnić, że pojawisz się, gdy ktoś w Twojej okolicy wyszukuje „miejsca na kolacje w pobliżu”. Jednak gdy oczekujesz efektów na "już" skutecznym rozwiązaniem może być skorzystanie z kampanii reklamowych na najpopularniejszych platformach internetowych. Mogą to być płatne wyniki w Google, reklamy na Facebooku czy LinkedInie. Pomoże Ci w tym dobra agencja digital marketingu, która kompleksowo zajmie się twoimi reklamami i pomoże nie przepalić przeznaczonego na to budżetu.