System kontroli dostępu w obiekcie rekreacyjnym – poznaj korzyści z wdrożenia tego rozwiązania!

System kontroli dostępu w obiekcie rekreacyjnym – poznaj korzyści z wdrożenia tego rozwiązania!

Choć początkowo opracowano je na potrzeby organizacji rządowych, to dziś zetkniemy się z nimi prawie na każdym kroku. Systemy kontroli dostępu są stosowane na lotniskach, stacjach metra, na stadionach sportowych, w fabrykach, na festiwalach muzycznych i w praktycznie każdym nowym biurowcu. Znajdują także szerokie zastosowanie w branży hotelowej – nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie coraz częściej natrafimy na nie nie tylko w dużych hotelach, lecz również w apartamentach i mieszkaniach do wynajęcia za pośrednictwem popularnych serwisów rezerwacyjnych on-line.

System KD w obiekcie do wynajęcia – jak to działa?

System KD, czyli system kontroli dostępu to układ urządzeń mechanicznych i elektronicznych obsługiwany przez oprogramowanie, nad którym kontrolę sprawuje admin – na przykład menadżer hotelu, lub inna uprawniona osoba. Jak działa taki system? To proste – w ramach systemu KD wyznacza się sektory, które oddzielone są od siebie punktami kontrolnymi. Aby przejść na teren danego sektora, trzeba pozytywnie przejść weryfikację w punkcie kontrolnym. Takim sektorem może być na przykład ogólnodostępny dla hotelowych gości korytarz, kolejnym natomiast sektorem może być nasz pokój. Pomiędzy sektorami znajduje się punkt kontrolny w postaci drzwi, przy których znajduje się czytnik kart dostępu. Jeżeli dana osoba posiada kartę uprawnioną do wejścia na teren danej strefy, to drzwi otworzą się po zeskanowaniu jej w czytniku. W momencie skanowania czytnik przesyła do serwera, na którym zainstalowane jest oprogramowanie obsługujące informację o danych skanowanej karty. Serwer weryfikuje te dane w ciągu kilku sekund i przekazuje informację zwrotną – jeżeli karta została zweryfikowana pozytywnie, zamki drzwi zostaną otwarte.

Korzyści płynące z wdrożenia systemu KD w obiekcie hotelowym

Jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu kontroli dostępu w obiekcie hotelowym? Po pierwsze, stosowanie kart magnetycznych jest po prostu wygodniejsze od stosowania kluczy. Koszt pojedynczej karty zbliżeniowej to około dwa złote – kilka razy mniej, niż koszt dorobienia kluczy. Kolejna sprawa jest taka, że dany klucz może pasować wyłącznie do określonych drzwi. Jeżeli mowa o karcie magnetycznej – to, które drzwi ma otworzyć, zależy wyłącznie od administratora systemu – danej karcie przypisuje się uprawnienia do otwierania kolejnych sektorów (w tym przypadku pokojów). Tak więc jeżeli nawet gość hotelowy zgubi kartę, to w dalszym ciągu istnieje możliwość ekspresowego „dorobienia” potrzebnej karty. Warto również nadmienić, że po upływie doby hotelowej, uprawnienia takiej karcie mogą zostać zdalnie odebrane, a użytkownik straci możliwość otwierania drzwi do pokoju. Karta jest po prostu nowszą wersją klucza i w najbliższym czasie coraz częściej będziemy spotykali się z tym rozwiązaniem w branży hotelowej.